سنگ قبر مشکی برزیلی چیست ؟ معرفی مزایای آن

سنگ برزیلی

سنگ برزیلی از سنگ های مشکی رنگ می باشد که دانه های خاکستری رنگ محو دارد و همچنین دارای بلورهای ریز و براق است که جلوه زیبایی به سنگ می بخشد . این سنگ که از کشور برزیل است و در تمام دنیا طرفداران زیادی دارد و در ایران هم برای سنگ قبر بسیار مورد استفاده قرار می گیرد . در این مقاله به معرفی سنگ برزیلی و مزایای آن می پردازیم با ما همراه باشید .

سنگ گرانیت برزیلی ، با زمینه مشکی رنگ همراه با خطوط و رگه های طلایی رنگ و استخوانی می باشد . گرانیت ها صیغل پذیری بسیار بالایی دارند که سبب براقیت بی نظیرشان شده است . سنگ برزیلی تقریبا به تمام دنیا صادر می‌شود .

قیمت این سنگ در مقایسه با سایر گرانیت ها کمی بیشتر است اما با این حال نه تنها در ایران ، بلکه در تمام دنیا طرفداران زیادی دارد . زیرا علاوه بر براق و یکدست بودن مقاومت بسیار زیادی نیز دارد .

اما از مزایای این سنگ می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • جذب آب کم
  • ماندگاری بالا
  • زیبایی سنگ
  • مقاوم و مستحکم
  • ضد خش بودن

کاربرد های سنگ گرانیت برزیلی

استفاده در سنگ قبر و انواع کتیبه های سنگ مزار

همتنطور که گفتیم سنگ برزیلی دارای زمینه رنگ مشکی با سطحی یکدست و دانه های بسیار محو خاکستری با بلور های ریز براق طلایی می باشد که از فاصله چند سانتی مشخص است . تفاوت این سنگ با سنگ تویسرکان را می‌توان همین بلور های طلایی و رنگ زمینه آن دانست . گرانیت تویسرکان در اغلب قسمت ها دارای رنگ زمینه مشکی مایل به قهوه ای است که شناسایی آن توسط افراد حرفه ای این حوزه امکان پذیر است . علاوه براین توجه کنید که با توجه به قیمت بالای این سنگ قبر وارداتی و پرطرفدار بودنش ، بعضی از افراد سو استفاده کرده و سنگ های گرانیت ارزان تر را رنگ و اپوکسی کرده و به جای سنگ مشکی برزیلی به مردم میفروشند .

از دیگر موارد استفاده ی این سنگ می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • مورد استفاده در کانتر و رویه ی کابینت ها
  • مورد استفاده در فضا های داخلی ساختمان های مجل
  • مورد استفاده به عنوان سنگ دکوراتیو فضای اطراف آسانسور
  • مورد استفاده به عنوان بدنه دیوار ها و تی وی روم ها

نکته ی مهمی که باید هنگام خرید سنگ مزار به آن توجه شود طبیعی بودن رنگ سنگ است . در صورتی که سنگ رنگ شده باشد بعد از گذشت مدتی رنگ آن پاک می‌شود و رنگ اصلی سنگ قبر ظاهر می‌شود ، پس در هنگام خرید حتما به این نکته توجه کنید . شناخت سنگ برزیلی اصل برای خریداران دشوار است و تنها افرا با تجربه می توانند آن را تشخیص دهند . برای تشخیص رنگ شدگی سنگ ها باید به ابزار دور سنگ دقت کنید یا با یک شیء تیز بر روی سنگ مزار بکشید .

نحوه محاسبه قیمت سنگ قبر مشکی برزیل

کیفیت سنگ گرانیت برزیلی

کیفیت سنگ 3 نوع مختلف دارد که عبارتنداز : سوپر ، ممتاز ، درجه یک ، هستند .

ضخامت سنگ قبر مشکی برزیلی

استاندارد ضخامت سنگ قبر ۳ سانت است . اما این ضخامت با توجه به درخواست شما می تواند ۴ سانت باشد که با این افزایش ضخامت ۲۰ درصد به قیمت آن اضافه می شود . و در صورتی که ضخامت ۶ یا ۸ سانت شود قیمت ۲ برابر قیمت پایه می شود .

قرنیز سنگی دور مزار

قرنیز های مشکی در ابعاد و اندازه های مختلف موجود هستند که به نسبت ابعاد و اندازه قرنیز مورد نیاز شما ، قیمت آن تغییر می کند .

حکاکی طرح یا نوشته بر روی قرنیز

چنانچه به حکاکی طرح و یا نوشته بر روی قرنیز تمایل داشته باشید ، این موارد هزینه اضافی خواهد داشت ولی خدمات اصلی از جمله حکاکی نوشته روی سنگ قبر ، رنگ آمیزی نوشته ها ، لیزر تصاویر و ابزار دور سنگ در اکثر سنگ فروشی ها رایگان است .

کتیبه سنگ قبر

کتیبه دو نوع ساده و طرح دار دارد که هر یک قیمت مخصوص به خود را دارد . لازم به ذکر است که در بهشت زهرا تهران ، بهشت سکینه کرج و برخی از آرامستان های بزرگ امکان نصب کتیبه سنگ مزار ، تنها در برخی قطعات وجود دارد .

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی سنگ قبر برزیلی پرداختیم و ویژگی های آن را مورد بررسی قرار دادیم . امیدواریم این مطالب برای شما مفید واقع گردد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *